Hyvä, parempi, parhaat käytännöt

Jatkuva oppiminen ja kyvykkyyksien kehittäminen on nopeasti muuttuvana nykyaikana erityisen tärkeää. Kouluttautumalla ja parhaat käytännöt omaksumalla pysyt trendien aalloilla pinnalla.

Paras vai kyllin hyvä? On tärkeä kysymys ja erinomainen arvokeskustelun aihe sekä organisaatio- että henkilökohtaisella tasolla. Liiketalouden kirjallisuus ja sosiaalinen media korostavat voittajia, heitä hypetetään. Realismia kuitenkin on, että on vain vähän voittajia ja voittajat vaihtuvat nopeasti.

On vaikeaa, lähes mahdotonta pysyä jatkuvasti voittajana millään alalla. ICT-alalla muistamme esimerkkinä Nokian. Mielestäni onkin paljon tärkeämpää pyrkiä omalle parhaalle tasolle ja pyrkiä pysymään siellä, ajatella että joskus jossain tavoitteessa saavutetaan parhaat tulokset. Kuitenkin tietäen, että se on vain väliaikaista.

Lue lisää